Amerikai palacsinta

Bejegyezte: Eszti In | 0 megjegyzés»

Gondoltam, ma valami gyorsan elkészíthetőt csinálok ebédre, de el akartam térni kicsit a megszokottól, ezért amerikai palacsintát sütöttem. Nem a hagyományos juharszirup került a tetejére, de attól még nagyon fincsire sikerült szerintem.

Hozzávalók: 

  • 40 dkg sima liszt
  • 2 csomag sütőpor (24 g)
  • 1 teáskanál só
  • 1 evőkanál kristálycukor
  • 6 dl zsíros tej
  • 2 db tojás
  • 10 dkg olvasztott vaj


A vajat először fel kell melegíteni a mikróban, majd hozzáadni a lisztből, sütőporból, cukorból és sóból álló mixhez. A tejet és a tojást először külön tálban alaposan összekeverjük, ezután pedig fokozatosan hozzáöntjük a liszthez. Addig keverjük (legcélszerűbb habverővel), amíg teljesen sima nem lesz.
Sütésnél ügyelni kell arra, hogy ne használjunk túl sok olajat, mert a tészta beszívja. Ezen kívül nem árt, ha kis lángon sütjük, hogy a közepe se maradjon lágy. Mivel a tészta nem olyan folyékony, mint a rendes palacsinta esetében, az sem árt, ha nem töltsük ki vele az egész serpenyőt - így kisebb, de a sütőpor miatt vastagabb palacsintákat kapunk. A fenti hozzávalókból nekem olyan 20 darabot sikerült készíteni. Utána lekvárral és befőttel tálaltam.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése